Skip to content

Financieel administratief medewerker (24-32 uur per week)

  • Op locatie
    • 't Horntje, Texel, Noord-Holland, Nederland
  • General Support (GES)

Functieomschrijving

De NIOZ administratie is op zoek naar een administratieve medewerker die ondersteuning kan geven aan de financiële afdeling op Texel. Deze afdeling bestaat op dit moment uit 6 medewerkers verdeeld over de NIOZ locatie Yerseke ( 2 medewerkers ) en de NIOZ locatie Texel ( 4 medewerkers ). Onder de financiële afdeling valt tevens de afdeling inkoop waar in totaal 3 medewerkers werkzaam zijn. Deze inkoopafdeling is gevestigd op Texel.
 

DE ORGANISATIE

NIOZ, het Koninklijk Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee, is het nationale oceanografische instituut en het expertisecentrum van Nederland voor oceaan, zee en kust. We bevorderen fundamenteel begrip van mariene systemen, de manier waarop ze veranderen, de rol die ze spelen in klimaat en biodiversiteit en hoe ze duurzame oplossingen kunnen bieden aan de maatschappij van de toekomst. Bij NIOZ werken in totaal ongeveer 350 collega’s van ruim 30 nationaliteiten, verdeeld over de hoofdvestiging op Texel en een afdeling in Yerseke.

Ook beheert het NIOZ de nationale onderzoekschepen voor de Nederlandse mariene en maritieme onderzoek gemeenschap. Het NIOZ helpt niet alleen de (inter)nationale wetenschap, maar ook bedrijven, ngo’s en beleidsmakers om grote uitdagingen van deze tijd het hoofd te bieden. Want onze blauwe planeet benutten en beschermen, begint bij begrijpen.

 

DE VACATURE

Wij zoeken een enthousiaste collega om onze financiële afdeling te versterken. Verder ken jij alle collega’s en de collega’s kennen jou! Contact leggen is niet nieuw voor je en je deur staat altijd open voor vragen.

Verder neem je de volgende taken op je:

  • Ondersteunen bij het beheer van debiteuren, crediteuren, kas en bank, projecten en helpdesk ( 1e lijn ) financieel pakket.

  • Controleren en ondersteuning geven aan de juistheid, tijdigheid en volledigheid van financiële administratie.

  • Verzamelen en registreren van gegevens in het financiële systeem, met proactieve signalering ten aanzien van afwijkingen. Ondersteuning geven bij de periode afsluitingen.

  • Bijdragen aan het opstellen van operationele rapportages

  • Specificeren van tussenrekeningen en de onderbouwing daarvan

  • Ondersteunen bij de jaarafsluiting

  • Efficiënt beantwoorden van routine matige vragen

  • Verzorgen van aangiftes CBS en ( deels ) de OB aangiftes

  • Afhandelen van ( interne ) klant vragen naar tevredenheid

  • Fungeren als aanspreekpunt voor een ( sub ) administratie en het beantwoorden van vragen hierover

  • Regelmatige afstemming met Hoofd Finance

  • Mogelijkheid om op termijn verder door te groeien

NIOZ wil een transparant instituut zijn met een gezond werkklimaat en een inclusieve cultuur, waar mensen met verschillende achtergronden en genders hun talenten inbrengen en verder ontwikkelen. We streven naar inclusieve besluitvormingsprocessen en verwachten van ons leiderschap zichtbare betrokkenheid, bewustzijn van vooroordelen en culturele intelligentie.

Vereisten

DE KANDIDAAT

Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde kandidaat die goed kan samenwerken. Je bent praktisch ingesteld en ziet het werk liggen.

Verder voldoe je aan de volgende criteria:

  • Minimaal een afgeronde relevante MBO-opleiding of verkregen door werkervaring.

  • Ervaring in het werken op de financiële afdeling van een organisatie.

  • Teamspeler met een hands-on mentaliteit.

  • Nauwgezet werken is jouw tweede natuur, en je reflecteert zelfstandig over de kwaliteit van je werk.

  • Proactief, initiatiefrijk en verantwoordelijk, met het vermogen anderen te inspireren; je bent overtuigend.

  • Kennis van de Engelse taal strekt tot aanbeveling.

Het betreft een niet-wetenschappelijke functie. Non-EU-burgers kunnen daarom alleen op deze functie solliciteren als ze een geldige werkvergunning hebben om in Nederland te werken.

  

DE VOORWAARDEN

  • Een aanstelling bij het NIOZ is een aanstelling bij NWO-I, voor de duur van 1 jaar voor 24 tot 32 uur per week, dat bij wederzijdse tevredenheid wordt omgezet naar aanstelling voor onbepaalde tijd.

  • Een nette inschaling in schaal 7 conform CAO-WVOI, inpassing in de schaal is afhankelijk van jouw werkervaring en opleidingsniveau en -richting.

  • De vrijheid om je rol invulling te geven en ruimte en mogelijkheden voor jouw persoonlijke (talent-)ontwikkeling o.a. met behulp van de NIOZ Academy. 

  • 338 vakantie uren op jaarbasis van een full-time werkweek van 40 uur. 

  • Pensioenregeling via ABP, 8% vakantiegeld in mei en een eindejaarsuitkering in december van 8,33%.

  • 2e klas reizen met het OV wordt 100% vergoed.

  • Een arbeidsvoorwaardenregeling waarbij het salaris ingeruild kan worden voor vrije dagen of andersom, of je  kan salaris of verlofuren eens per 5 jaar inzetten voor de aanschaf van een fiets met belastingvoordeel. [linkjes naar de regelingen]

  • We werken hybride om zo een goede balans na te streven. Thuiswerkvoorzieningen worden mogelijk gemaakt; denk aan een laptop en vaste werkplek, een thuiswerkvergoeding per dag a 3.05, en een financiële regeling t.b.v. het inrichten van jouw thuiswerkplek.

 

Bij vragen over deze vacature kan je contact opnemen met Johan Bolt Voor aanvullende informatie over de selectieprocedure kunt u een mail sturen naar working@nioz.nl

 

Sluitingsdatum voor deze vacature is 15 januari.

De eerste selectiegesprekken staan gepland in de 3e week van januari.

of