
Medewerker inkoop & voorraadbeheer
- Op locatie
- 't Horntje, Texel, Noord-Holland, Nederland
- General Support (GES)
Functieomschrijving
Het NIOZ (afdeling Financien) is op zoek naar een medewerker inkoop & voorraadbeheer die inkoop ondersteuning biedt aan de verschillende afdelingen binnen het NIOZ en zorgdraagt voor een optimalisatieslag in het inkoopbeleid van het NIOZ.
Het instituut
NIOZ, het Koninklijk Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee, is het nationale oceanografische instituut en het expertisecentrum van Nederland voor oceaan, zee en kust. We bevorderen fundamenteel begrip van mariene systemen, de manier waarop ze veranderen, de rol die ze spelen in klimaat en biodiversiteit en hoe ze duurzame oplossingen kunnen bieden aan de maatschappij van de toekomst.
Bij NIOZ werken in totaal ongeveer 350 collega’s van ruim 30 nationaliteiten, verdeeld over de hoofdvestiging op Texel en een afdeling in Yerseke.
DE VACATURE
Het voor het NIOZ efficiënt inkopen van producten, laboratorium- en kantoorvoorzieningen en magazijnartikelen.
Adviseert voor het NIOZ bij de keuze van leveranciers betreffende prijzen, kortingen en levertijden.
Vraagt offertes aan bij leveranciers, plaatst en volgt bestellingen, rappelleert bij vertraging, controleert bestellingen bij ontvangst en verzorgt de administratieve afhandeling.
Beheert diverse bestanden (leveranciers, orders, kantoorinventaris)
Beheert de magazijnvoorraad en stemt de inkoopbehoefte daarop af en bewaakt betreffende budgetten.
Draagt zorg in- en uitklaren van goederen, transport, alle bijhorende documenten, afsluiten transportverzekering en eventuele aanvragen van vrijstelling invoerrechten en/of accijns.
Selecteert en beoordeelt potentiële leveranciers voor het NIOZ, onderhandelt binnen de bevoegdheden over kwaliteit en prijzen.
Legt en onderhoudt contacten met potentiële leveranciers.
Het in opdracht verzorgen van transport van goederen over zee, door de lucht en over land inclusief het verzorgen van de benodigde documenten.
Draagt zorg voor de administratie van het douane entrepot, het beheren en registreren van de goederen. Fungeert als contactpersoon voor de douane bij controles.
Draagt, door registratie in een geautomatiseerd systeem, zorg voor een actueel beeld van de locatie van alle geregistreerde goederen.
Verricht kleine marktverkenningen en marktonderzoeken voor goederen en diensten en inventariseert mogelijke leveranciers.
Adviseert over de aanschaf van apparatuur, diensten en producten en onderliggende specificaties en geeft ondersteuning bij aanbestedingen.
Vereisten
DE KANDIDAAT
Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde kandidaat die goed kan samenwerken. Je bent praktisch ingesteld en ziet het werk liggen.
Verder voldoe je aan de volgende criteria:
Je hebt een relevante MBO+ opleiding of verkregen door werkervaring.
Ervaring in het gehele inkoopproces.
Teamspeler met een hands-on mentaliteit.
Nauwgezet werken is jouw tweede natuur, en je reflecteert zelfstandig over de kwaliteit van je werk.
Proactief, initiatiefrijk en verantwoordelijk, met het vermogen anderen te inspireren; je bent overtuigend.
Kennis van de Engelse taal.
Het NIOZ wil een transparant instituut zijn met een gezond werkklimaat en een inclusieve cultuur, waar mensen met verschillende achtergronden en genders hun talenten inbrengen en verder ontwikkelen. We streven naar inclusieve besluitvormingsprocessen en verwachten van ons leiderschap zichtbare betrokkenheid, bewustzijn van vooroordelen en culturele intelligentie.
DE VOORWAARDEN
Een aanstelling bij het NIOZ is een aanstelling bij NWO-I, voor de duur van 1 jaar, dat bij wederzijdse tevredenheid wordt omgezet naar een aanstelling voor onbepaalde tijd.
Het betreft een aanstelling voor 24-32 uur per week
Een nette inschaling in schaal 7/8 conform CAO-WVOI, inpassing in de schaal is afhankelijk van jouw werkervaring, opleidingsniveau en -richting.
De vrijheid om je rol invulling te geven en ruimte en mogelijkheden voor jouw persoonlijke (talent-)ontwikkeling o.a. met behulp van de NIOZ Academy.
338 vakantie uren op jaarbasis van een fulltime werkweek van 40 uur.
Pensioenregeling via ABP, 8% vakantiegeld in mei en een eindejaarsuitkering in december van 8,33%.
Een arbeidsvoorwaardenregeling waarbij het salaris ingeruild kan worden voor vrije dagen of andersom, of je kan salaris of verlofuren eens per 5 jaar inzetten voor de aanschaf van een fiets met belastingvoordeel.
MEER INFORMATIE
Bij vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Johan Bolt (Hoofd Financiële Administratie). Voor aanvullende informatie over de selectieprocedure kunt u een mail sturen naar working@nioz.nl.
De sluitingsdatum voor deze vacature is 18 mei 2025.
De sollicitatiegesprekken worden gepland op 26 en 28 mei 2025 op Texel. We vragen je vriendelijk om hier alvast rekening mee te houden.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!